خانه سبک سفرون لایف زندگی به سبک ون لایف (زندگی و سفر با ون)

زندگی به سبک ون لایف (زندگی و سفر با ون)

توسط حمیدرضا اردکانی
زندگی به سبک ون لایف (زندگی و سفر با ون)

زندگی به سبک ون لایف (سفر با ون)

ون لایف یعنی چی؟

ون لایف یعنی سفر و زندگی با ون. ون لایف بیشتر از یه خونه سیار معنی داره. این مفهوم، راه فکر کردن مردم رو تغییر میده. جنبشیه که تو ذهن این نسل در حال گسترشه. ون لایف زیر مجموعه‌ای از زندگی افراد عشایره، که در طول سفر ساده‌گرایی (مینیمالیسم) رو تو آغوش می‌گیرن تا بفهمن چه چیزی واقعا برای یک زندگی شاد و متعادل مهمه.

ون لایف - دیدن طبیعت از پشت ون

دیدن طبیعت از پشت ون

ما تمام سال کار می‌کنیم تا کرایه خونه‌ای رو بدیم که بیشتر روز توی اون زندگی نمی‌کنیم، اما ماشینمون بیرون از محل کار منتظر ماست.

طول عمر ما آدما محدوده و بیشتر زمانمون صرف کار کردن، خوابیدن و انجام دادن کارهای روزانه میشه تا برای خودمون به جایی برسیم، البته اگه انرژی و حالی برامون بمونه. ون لایف به ما یه جامعه رو به رشد، زندگی ساده‌تر و ایجاد یک شیوه متعادل زندگی رو پیشنهاد میده. تو این راه به تجربه‌ها اولویت بیشتری نسبت به دارایی‌ها داده میشه.

 

چه کسایی مناسب ون لایف هستند؟

ون لایفرها تو هر سن و تجربه‌ای هستن. بعضی از اونا آخر هفته‌ها به جاده می‌زنند، بعضی‌ها یه سفر ماجراجویانه کوتاه مدت رو انتخاب می‌کنند و بعضی‌ها بصورت تمام وقت در حال سفر هستند. حتی کسایی هستند که دوران بازنشستگی رو بصورت نیمه وقت میزنن به جاده‌ها. فقط کافیه ون و شوق سفر داشته باشند تا یه سفر ماجراجویانه رو شروع کنند. بعضی از آدما هم بصورت دیجیتالی مدت زمان بیشتری رو تو سفر هستند و به  دور دنیا سفر می‌کنند.

 

نکات خوب و بدی که درباره زندگی تو ون باید بدونید

ما عاشق ون لایف هستیم، میتونید بگید چرا؟ ما به شدت باور داریم که باید در مورد این شیوه‌ی زندگی، شفاف و صادق باشیم تا شما هم بتونید برای خودتون تصمیم بگیرید که این سبک زندگی براتون مناسبه یا نه؟ ممکنه برای مدتی زندگی تو یه وسیله نقلیه براتون کاملا چالش برانگیز باشه. می‌تونید به راحتی هرجایی که خواستید سفر کنید. ممکنه گاهی اوقات به کمپ‌های شهری برید تا خودتون و ماشینتون در امان باشید. زمانیکه خونتون همون ماشینتون باشه، خیلی چیزا می‌تونه به خوبی پیش نره!

نکات سفر با ون (ون لایف)

نکات سفر با ون (ون لایف)

تمیز نگه داشتن ون نیاز به کمی خلاقیت داره.  گاهی اوقات حس راحتی، آسایش، دوش آب گرم و دستشویی راحت رو از دست میدید (مگر اینکه دوش و دستشویی منحصر به فرد خودتونو داشته باشید). صادقانه از خودتون بپرسید، آیا می‌تونید تو طبیعت به این شکل زندگی کنید یا نه؟

 

۹  مورد از بدترین شرایط زندگی تو ون

وقتی مریض میشید حس خیلی بیخودیه! اگه وسطای شب به دارو نیاز داشته باشید، خیلی بیخود‌تر هم میشه! برای همین ۹ مورد از بدترین شرایط زندگی تو ون رو براتون لیست کردیم:

۱. نظافت شخصی

۲. پیدا کردن کمپ رایگان

۳ .حرکت بصورت مداوم

۴ .خداحافظی از کسایی که به تازگی باهاشون آشنا شدید

۵ .کار کردن بصورت مداوم

۶ .فضای محدود

۷ .خراب شدن ون

۸ .نداشتن حریم شخصی زیاد

۹ .شرایط آب و هوایی

 

چه مواردی رو قبل از شروع ون لایف باید بدونید؟

شروع ون لایف تنها با انتخاب رویای ماجراجویانه شما شروع میشه. زمانیکه ون خودتونو می‌خرید، باید برای نوع سفر و برنامه‌هایی که دارید تجهیزش کنید؛ پس باید از مزایا و معایب ونی که انتخاب می‌کنید کاملا مطلع باشید تا بتونید بهترین تجربه ممکن رو داشته باشید.

 

منبع: کمبی‌لایف | ترجمه و ویرایش: کوچنورد

دیدگاه خود را بنویسید