خانه سبک سفرکار در سفر کار در مزرعه برای سفر ارزان (کار داوطلبانه)

کار در مزرعه برای سفر ارزان (کار داوطلبانه)

توسط حمیدرضا اردکانی
کار در مزرعه برای سفر ارزان (کار داوطلبانه)

کار در مزرعه برای سفر ارزان (کار داوطلبانه)

کار در مزرعه یا کار داوطلبانه جزو کارهایی هستند که می‌تونید برای مدتی انجام بدید. برای پیدا کردن این نوع کار چندتا سایت و روش بهتون معرفی می‌کنم تا از این طریق بیشتر با کار داوطلبانه آشنا بشید.

 

سایت ووف (WWOOF)

واژه‌ی WWOOF مخفف World Wide Opportunities on Organic Farms به معنی فرصت‌های جهانی برای مزارع ارگانیک هستش. با کار در مزرعه ارگانیکی برای ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته، غذا و محل سکونت رایگان می‌گیرید.

کار در مزرعه

کار در یک مزرعه

این یک شغل درآمدزا برای سفر نیست چون به شما پولی پرداخت نمیشه. فقط اگر تو سفر هستید، یک روش عالی برای پایین اوردن هزینه‌ها محسوب میشه چون در ازای کار به شما غذا و جایی برای موندن میدن. ده‌ها هزار مزرعه تو دنیا وجود داره، بنابراین اگر به جایی سفر می‌کنید و از تجربه کردن این نوع کار خوشتون میاد، حتما به سایت WWOOF سر بزنید.

سایت WWOOF

لینک سایت

 

سایت هلپ‌اکس (HelpX)

سایت هِلپ‌اِکس یکی دیگه از سایت‌هایی که می‌تونید ازش استفاده کنید. سایت هلپ‌اکس و ورک‌اوی شبیه به هم هستند. هر دو مثل سایت ووف در دسترس هستند و می‌تونید کار در مزرعه رو انتخاب کنید اما با این تفاوت که شامل کارهای داوطلبانه‌ی دیگه‌ای هم میشه.

تدریس انگلیسی، ترجمه، نقاشی، کار در هاستل، نگهداری از کودکان و غیره.

لینک سایت

 

سایت ورک‌اوی (Workaway)

تو سایت ورک‌اوی بهتون اجازه داده میشه برای غذا و محل سکونت رایگان، داوطلبانه کار کنید. سایت ورک‌اوی کمی از هلپ‌اکس جدیدتره، اما به سرعت رشد کرده و به محبوبیت رسیده.

سایت Workaway

لینک سایت

 

ویزای کار نیوزلند و استرالیا

بستگی به کشوری که تو اون زندگی می‌کنید، نیوزلند و استرالیا، جزو کشورهایی هستند که می‌تونید برای ویزای کاری اقدام کنید. این ویزا بهتون اجازه میده تا تو صنایع مختلف مشغول به کار بشید. به احتمال خیلی زیاد کاری در زمینه‌ی غذا، مهمان نوازی یا کار در مزرعه می‌تونید پیدا کنید.

تو سال ۲۰۱۸، استرالیا هزینه‌ی ویزا رو ۵۰ دلار کاهش داده و گروه سنی رو از ۳۰ تا ۳۵ سال افزایش داده. این فرصت برای کسایی که فکر می‌کردن سنشون بالاست و نمی‌تونن برای این کار اقدام کنند خیلی خوبه و می‌تونند برای مدتی زندگی تو استرالیا رو تجربه کنند.

این شانس شماست که می‌تونید به استرالیا سفر کنید و یک کار بک‌پکری باحال رو برای ذخیره کردن پولتون و ماجراجویی‌تون تجربه کنید.

 

کار در مزارع استرالیا

یه راز بک‌پکری! با سه ماه کار در مزارع استرالیا، می‌تونید ویزای یک ساله بگیرید! خیلی خوبه، نه؟

ممکنه ولی باید مراقب بود. بک‌پکرهای زیادی هستند که با کار در مزرعه منصفانه پول گرفتند، اما تعداد زیادی هم بودند که ازشون سوء استفاده شده و و ناعادلانه بهشون پول دادن.

قصد ترسوندن شما رو ندارم! اگر انگیزه و شوق انجام این کار رو دارید، قبل از رفتن به مزرعه‌ی مورد نظر حتما تحقیق کنید…

 

نقاط قوت و نقاط ضعف این نوع کار

کار در مزرعه

مزرعه‌ی برنج

 

نقاط قوت

  • اگر عاشق طبیعت هستید و زندگی توی طبیعت رو دوست دارید، پس به احتمال زیاد از کارهایی که در مزارع کشاورزی هست خوشتون میاد.
  • اگر تو سفر به فکر کم کردن هزینه‌ها هستید و دوست دارید مدت زمان بیشتری تو سفر باشید، کار کردن به این شکل می‌تونه راه حل خوبی باشه. درسته پولی نمی‌گیرید اما جای خواب و غذای رایگان می‌گیرید و می‌تونید برای سفرتون برنامه‌ی برنامه ریزی کنید.
  • کسب کردن تجربه‌های جدید، آشنایی با کار مزرعه دارها
  • آشنایی با کسایی که مثل خودتون سفر می‌کنند و هر کدوم داستان‌ها و ماجراهایی برای بازگو کردن دارند.

 

نقاط ضعف

  • اگر به فکر ذخیره‌ی پول بیشتر و راه اندازی کسب و کار خودتون هستید، شاید این مسیر خوبی برای شما نباشه چون معمولا از این طریق نمی‌تونید پولی دربیارید. اما این نکته رو یادتون باشه، که کار کردن تو این محیط می‌تونه تجربه‌ی خوب و جدیدی براتون باشه.

منبع: کوچنورد

موارد دیگر

دیدگاه خود را بنویسید