خانه سبک سفرکار در سفر ۳۱ شغل عالی برای کار در سفر و کسب درآمد

۳۱ شغل عالی برای کار در سفر و کسب درآمد

توسط حمیدرضا اردکانی
۳۱ شغل عالی برای کسب درآمد و کار در سفر

۳۱ شغل عالی برای کار در سفر و کسب درآمد

کار در سفر ذهن خیلی‌ها رو به خودش مشغول کرده. شغل‌هایی هستند که تو سفر می‌تونید انجام بدید و درآمد مناسبی برای سفر کردن به دست بیارید تو این پست می‌خوایم شغل‌هایی رو بهتون معرفی کنیم که مناسب سفر هستند و می‌تونید تو این کارها تجربه کسب کنید.

اگر به اندازه‌ی من سفر رو دوست دارید ولی نمی‌تونید از شغلتون دست بکشید، پس شاید خوش شانس هستید. در واقع مشاغل مختلفی وجود داره که می‌تونید در طول سفر ازش کسب درآمد داشته باشید.

اگر دنبال فرصت‌های شغلی می‌گردید تا کار خودتون رو راه بندازید و یا به صورت فریلنس برای دیگران کار کنید، این پست می‌تونه بهتون کمک کنه تا تو زمینه‌ی کار در سفر چند قدم جلوتر باشید.

 

برای سفر به دور دنیا پول دربیارید

اول از همه کمی رفع مسئولیت کنم. اگر همه‌ی مشاغل مناسب سفر راحت بودند، همه همین مدلی کار می‌کردند. خیلی از مشاغلی که تو ادامه معرفیش می‌کنم، نیاز به اشتیاق، آموزش تخصصی، تعهد، زمان، استعداد، عشق و خلاقیت داره. برای کسایی که این خصوصیات رو نداشته باشند، مسلما تو زمینه‌ی کار در سفر پول زیادی در بیارند.

هیچ راه جادویی‌ برای زیاد پول دراوردن وجود نداره.

برای اینکه موفق بشید و شما رو بشناسند، نیاز به چند سال کار و فداکاری دارید که البته خیلی از مردم اینو به راحتی نادیده می‌گیرند.

برای کار در سفر باید هدف و انگیزه‌تون رو مشخص کنید، باید کار کنید تا پول دربیارید و هم سفر کنید. از اونجایی که افراد کمی نیستند که به این شیوه سفر می‌کنند، پس کار غیر ممکنی نیست. کسایی که سفر می‌کنند، زمان و دانسته‌هاشون رو می‌ذارن روی هم تا این کار رو ممکن کنند، پس شما هم می‌تونید این کار رو انجام بدید البته اگر تو اولویت قرارش بدید.

ما همگی ۲۴ ساعت در روز زمان داریم، درسته؟ شما چطور ۲۴ ساعتتون رو می‌گذرونید؟

 

مهاجر، عشایر دیجیتالی یا بک‌پکر؟

همه‌ی مشاغل مناسب کار در سفر، به صورت یکسان ساخته نشدند. فرصت‌های مختلفی وجود داره که می‌تونید انتخابشون کنید. حالا فرق این سه دسته و شغل‌هایی که مناسبشون هستند رو میگم و بعد شغل‌ها رو معرفی می‌کنم.

 

شغل‌های مهاجری

نکته: واژه‌ی expat به معنای شخصی است که دور از کشور مادری خودش زندگی می‌کنه و مشغول کار یا زندگی هستش. چون واژه‌ی مناسبی برای معنی کردن expat پیدا نکردم، از واژه‌ی مهاجر استفاده کردم، که البته مهاجر به تنهایی معنی این واژه رو نمی‌رسونه اما نزدیک‌ترین معنی هستش.

زمانی که شهروند یک کشور هستید و تصمیم به زندگی یا کار تو کشورهای مختلف می‌گیرید و ممکنه چندین ماه یا چندین سال تو اون کشور زندگی کنید، دقیقا نمیشه گفت کوچ‌نشین دیجیتال محسوب میشید.

برای مثال: تدریس زبان انلگیسی، پرستاری و غیره.

 

شغل‌های عشایر دیجیتالی

عشایر دیجیتالی با استفاده از کامیپوتر کار می‌کنند و همین مزیت باعث میشه که به مکان خاصی وابسته نباشند. تا زمانی که به اینترنت دسترسی داشته باشند، می‌تونند برای زندگی کردن پول دربیارند. بلاگرها زیر مجموعه‌ی همین بخش محسوب میشن. عشایر دیجیتالی آزاد هستند که به هرجایی سفر کنند و در کافی شاپ‌ها، هاستل‌ها و یا هر جای دیگری کار کنند.

مثال: کسب و کارهای آنلاین، نویسنده‌های فریلنسر و غیره.

 

شغل‌های بک‌پکری

شغل‌هایی که بک‌پکرها یا خونه به دوش‌ها (vagabond) می‌تونند انجام بدند، ممکنه نیاز به کامپیوتر نداشته باشه، اما با داشتن یک لپ تاپ کارشون می‌تونه بهتر پیش بره.

مثال: فروشنده‌های خیابونی، نوازنده‌ها، کار در مزرعه، کسایی که صنایع دستی درست می‌کنند و غیره

 

بهترین شغل‌های مرتبط با سفر در سال ۲۰۱۸

مشاغلی که در ادامه بهتون معرفی میشه، زیر مجموعه‌ی یکی از دسته‌های بالاست. اگر ایمنی داشتن کار دائمی رو ترجیح میدید اما قصد دارید تو کشور دیگه‌ای زندگی کنید، پس کار کردن به صورت تمام وقت می‌تونه گزینه‌ی خوبی برای شما باشه.

یادتون باشه این شغل‌ها ممکنه برای هر کسی مناسب نباشه. برای مثال اگر تحصیلات دانشگاهی داشته باشید، ممکنه نخواید تو یک مزرعه‌ی برداشت محصول کار کنید، شاید هم بخواید! تصمیم با خودتونه که دوست دارید چه چیزهایی رو تجربه کنید.

هممون تو شرایط مختلفی بزرگ شدیم و مهارت‌ها و خصوصیات خاص خودمون رو داریم، باید ببینید به چه کارهایی احساس خوبی دارید و می‌تونید براش وقت و انرژی بذارید.

 

۱) وبلاگ نویسی

پول دراوردن تو سفر به عنوان یک بلاگر، رویای کاری خیلی‌هاست. اما مثل بقیه‌ی شغل‌ها، سختی‌های خودش رو داره. زندگی کردن وکسب درآمد از وبلاگ نویسی کار سختی و می‌تونه چند سال طول بکشه.

وبلاگ نویس در مورد سفر، تنها گزینه نیست. می‌تونید تو زمینه‌ی غذا، فشن، سبک زندگی و یا حتا به عنوان یک مادر وبلاگ نویس فعالیت کنید. درآمد این کار معمولا از طریق تبلیغات، فروش، محصولات و پروژه‌های مختلف هستش. اما در اولین قدم باید مخطاب‌های خودتون رو داشته باشید!

میانگین درآمد: ۵۰۰ تا ۲۰ هزار دلار در ماه

 

۲) آموزش انگلیسی در خارج از کشور یا به صورت آنلاین

می‌تونید انگلیسی صحبت کنید؟ اگه آره، پس عالیه! معلمان انگلیسی تو دنیا، به شدت دنبال آموزش زبان انگلیسی هستند چون درآمد خوبی داره. می‌تونید خارج از کشور شغلی مرتبط با تدریس زبان انگلیسی پیدا کنید و یا حتا به صورت آنلاین با لپ تاپ آموزش بدید.

شغل‌های آنلاین که معمولا از طریق اسکایپ انجام میشه، نیاز به مدرک دانشگاهی هستش و برای بعضی از مشاغل، باید گواهینامه TEFL را داشته باشند. گواهینامه‌ی TEFL مخفف Teaching English as a Foreign Language هستش.

میانگین درآمد: ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ هزار دلار در ماه

 

۳) راهنمای تور سفر

می‌تونید شغلی به عنوان راهنمای تور محلی یا دستیار تور برای شرکت‌های بین المللی باشید. یا حتا می‌تونید کارآفرینی بکنید و تورهای مختص به خودتون رو راه اندازی کنید!

میانگین درآمد: ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار در ماه

 

۴) مترجم فریلنسر

مسلما برای این کار باید زبان دومی رو بلد باشید تا به عنوان مترجم بتونید کار کنید، اما نه به اون حدی که بهش فکر می‌کنید. مطمئنا تو سازمان ملل کار نمی‌کنید، اما فرصت‌های مختلفی به اندازه‌ی تصورهایی که دارید، می‌تونید پیدا کنید.

کار کردن برای یک شرکت مسافر بری، فروش تورها به توریست‌ها یا پیشنهاد ترجمه به صورت آنلاین. هرچقدر تو صحبت کردن زبان روان‌تر باشید، پول بیشتری هم در میارید.

میانگین درآمد: ۱۰ سنت تا ۴۰ سنت برای هر کلمه

 

۵) کار کردن در هاستل‌های بک‌پکری

هاستل‌های بک‌پکری معمولا کسایی رو برای کار کردن استخدام می‌کنند که در حال سفر هستند و در مقابل کار کردن بهشون اتاق رایگان و یک سری امکانات میدن. علاوه بر این کارهای مختلفی پیدا میشه، مثل: مسئول پذیرش، خانه داری و غیره.

اگر برنامه دارید که برای مدت طولانی‌تری بمونید، بعضی از هاستل‌ها بهتون برای کاری که انجام میدید، پول هم میدن.

میانگین درآمد: ۷ تا ۱۰ دلار در ساعت (ممکنه با محل اقامت رایگان باشه)

 

۶) مربی فیتنس

یکی دیگه از شغل‌هایی که بهتون اجازه میده سفر کنید و درآمد داشته باشید، کار کردن به عنوان یک مربی فریلنسر فیتنس، یوگا، زومبا، رقص یا غیره است. اگر تو زمینه‌ی دیگه‌ای تجربه ی کافی دارید، می‌تونید به عنوان یک مربی شخصی هم کار کنید.

مربی ورزشی برای کار در سفر

مربی ورزشی برای کار در سفر

بعضی از مربی‌ها با باشگاه‌های محلی یا هاستل‌های بک‌پکری قراری می‌ذارند که از امکانات اونا استفاده کنند. اگر شناخته شده باشید و کارتون خوب باشه، می‌تونید به عنوان مربی شخصی استخدام بشید، حالا این می‌تونه در مورد یوگا یا هر رشته‌ی دیگه‌ای باشه.

میانگین درآمد: ۳۰ تا ۱۰۰ دلار در ساعت

 

۷) نویسنده‌ی سفر

نوشتن در مورد سفر ممکنه رویای کاری برای خیلی‌ها باشه، اگر چه چیزی نیست که اکثر مردم بتونن واردش بشن. اول از همه باید نویسنده‌ی خوبی باشید و بعد باید در مورد اینترنت، ویرایش و هر چیزی که که بهش مرتبط میشه یاد بگیرید.

وقتی به اندازه‌ی مناسب یاد بگیرید، ممکنه برای یک مجله، روزنامه، وبسایت یا کتاب راهنمای سفر بنویسید. کپی رایتینگ یا همون تبلیغ‌نویسی هم می‌تونه یکی دیگه از گزینه‌هاتون باشه.

میانگین درآمد: ۱۰ سنت تا ۱ دلار برای هر کلمه

 

۸) ماساژور

ماساژ درمانی تو سراسر دنیا به عنوان یک درمان موثیر برای کاهش استرس و تنش‌ها یا فشارماهیچه‌ها محسوب میشه. اگر ماساژور باشید می‌تونید مهارت خودتون رو به کسایی که تو سفر هستند و احساس خستگی می‌کنند پیشنهاد کنید.

کار کردن برای شرکت‌های بزرگ یا راه انداختن کسب و کار خودتون به صورت مستقل می‌تونه یک راه دیگه‌ای باشه. همکاری کردن با هتل‌ها و معرفی کردن خودتون به اونا و کسایی که باهاشون صحبت می‌کنید، می‌تونید مشتری‌های خودتون رو پیدا کنید. اطراف باشگاه‌ها، کافی شاپ‌ها و جاهایی که مجاز هست، آگهی بچسبونید تا افراد بیشتری از وجود شما مطلع بشن.

میانگین درآمد: ۵۰ تا ۲۰۰ دلار در روز

 

۹) طراح وبسایت یا طراح گرافیک

یکی از شغل‌های رایج برای عشایر دیجیتالی، طراح وبسایت یا طراحی گرافیک. تنها چیزی که لازم دارید یک لپ تاپ و چشم‌هایی برای طراحی هستید. همینطور دانش و تجربه‌ی کار کردن با برنامه‌های طراحی یا زبان‌های برنامه نویسی. چیزهایی مثل فتوشاپ، ایلاستریتر، وردپرس، پایتون،  PHP و غیره.   اگر پشتکار خوبی دارید، می‌تونید برنامه نویسی رو خوتون با آموزشی‌های مختلف و کامل یاد بگیرید.

میانگین درآمد: ۱۰۰۰ تا ۶۰۰۰ هزار دلار در ماه

 

۱۰) کار کردن روی قایق بادبانی یا کشتی کروز

سفر کردن به دور دنیا در حالیکه روی یک قایق بادبانی خصوصی یا کشتی کروز بزرگ کار می‌کنید، یک راه فوق العاده برای دیدن بعضی از مکان‌های شگف انگیز و عجیب هستش. غذا، اقامت، حمل و نقل و بیمه هم شاملتون میشه. پس راه خوبی برای پس انداز کردن پوله.

خیلی از مشاغل مقدار زمان زیادی برای تعطیلات دارند که می‌تونید تو این زمان سفر کنید. برای مثال: مهماندار هواپیما، سرآشپز، مدیر تور، سرگرمی و پذیرایی، مهندس و غیره.

میانگین درآمد: ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در ماه

 

۱۱) آشپز حرفه‌ای

کار کردن توی آشپزخونه به عنوان آشپزی رهنورد، بهتون فرصت‌هایی رو میده تا هرجای دنیا که خواستید کار کنید. هرچند که چند ساعت طولانی از استرس و شلوغی رو به همراه دارید. به عنوان شخصی که سفر می‌کنه و سرآشپز هستید، می‌تونید در رستوران‌های سنتی، هتل‌ها، کشتی‌های کروز، قایق‌های خصوصی، ماشین‌های مجهز به آشپزخونه و حتا به عنوان آشپز خصوصی خانواده‌ای مشغول به کار بشید.

با داشتن تجربه‌ی خوب شانس بیشتری پیدا می‌کنید. می‌تونید فرصت‌های شغلی رو به صورت آنلاین پیدا کنید.

میانگین درآمد: ۹ تا ۲۰ دلار در ساعت

 

۱۲) معامله روزانه

مثل خیلی از شغل‌هایی که تو این پست معرفی شدن، نمی‌تونید بدون داشتن تجربه و مهارت مورد نظر، یهو وارد این کار بشید و انتظار داشته باشید که سریعا درآمد بالایی داشته باشید. معمولا چند سال طول میکشه و مقداری پول از دست میدید، تا بتونید درآمد داشته باشید. داشتن اطلاعات مالی، دارایی، سرمایه گذاری و غیره می‌تونه بهتون کمک کنه. فقط باید احتیاط کنید، چون در این زمینه کسایی هستند که کلاهبرداری می‌کنند. پس به خوبی تحقیق کنید و با کسی که قصد دارید وارد معامله بشید، شناخت خوبی ازش پیدا کنید.

میانگین درآمد: ۱۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار در روز

 

۱۳) فروشنده‌ی خیابونی

جواهرآلات محبوب‌ترین محصولی هستند که میشه تو خیابون فروخت. همینطور می‌تونه یک کار هنری باشه که نظر مردم بهش جلب بشه. محصولاتی که دست ساز خودتون هستند و معمولا در کشورهای مختلف، از کسایی که محصولات دست ساز درست می‌کنند، حمایت می‌کنند.

اگر می‌خواید محصولات دست ساز درست کنید، باید محصولات اولیه خودتون رو تامیین کنید تا بتونید چیز جدیدی بسازید. باید مکان مناسب فروش رو بشناسید. بعضی جاها ارزش داره که مدت زیادی تو اون منطقه بمونید و دست سازه‌های خودتون رو بفروشید. مکان‌هایی که شلوغ هستند و توریست‌های زیادی اونجا رفت و آمد می‌کنند، می‌تونه محل خوبی برای فروش باشه.

میانگین درآمد: ۲۰ تا ۲۰۰ دلار در روز

 

۱۴) کار در فستیوال

لازم نیست معروف باشید تا توی فستیوال‌های سراسر دنیا کاری رو انجام بدید. برای راه اندازی فستیوال‌ها نیاز به افراد فنی برای کار تاسیسات و کارکنانی برای مدیریت رویداد هستش. همینطور میشه فروشنده مواد غذایی بود تا مراجعه کنندگان از شما خرید کنند.

میانگین درآمد: بلیط رایگان همراه با ۱۲ دلار در ساعت

 

۱۵) مربی ورزشی

اگر تو رشته‌ی ورزشی‌ای حرفه‌ای هستید، می‌تونید کار پیدا کنید. برای مثال: چتربازی، غواصی اسکوبا، قایق سواری، کوهنوردی و غیره.

میانگین درآمد: ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در ماه

 

۱۶) پرستار بچه

وظیفه‌ی پرستار بچه، نگهداری از کودک یا کودکان یک خانواده است و به بچه‌ها زبان جدیدی یاد میده. همینطور کارهای خونه رو در ازای گرفتن یک اتاق برای اقامت انجام میده و معمولا روزانه یا هفتگی تسویه حساب میشه.

این کار بهتون اجازه میده تا توی یک کشور خارجی زندگی کنید و زبان جدیدی یاد بگیرید و همینطور با فرهنگ و آداب اون کشور آشنا میشید و در کنارش درآمد دارید. لازم به ذکره که بعضی از کشورها پول بیشتری پرداخت می‌کنند.

میانگین درآمد: ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در ماه

 

۱۷) مهماندار هواپیما

زندگی مهمانداران هواپیما ممکنه فریبنده باشه، چون به طور مداوم در حال سفر به کشورهای دیگه هستند و در شهرهای مختلف دنیا سفر می‌کنند و با فرهنگ‌های مختلف آشنا میشن. همینطور داشتن بلیط هواپیما با ۹۰ درصد تخفیف، داشتن تخفیف برای هتل‌ها، اجاره ارزان و کار کردن بالا ابرها میشه به بخشی از زندگی مهمانداران هواپیما اشاره کرد.

آموزش مهماندار هواپیما سخته و ساعات طولانی در هواپیما بودن و جابجا شدن، باعث میشه به نوعی تنها باشند. با این حال برای کسایی که این مدل سفر رو دوست دارند، می‌تونه روش خوبی برای سفر کردن به دور دنیا باشه.

میانگین درآمد: ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در ماه

 

۱۸) خدمات خارجی

کار کردن برای خدمات خارجی مثل سازمان دولتی بین‌المللی جزو شغل‌هایی محسوب میشه که بهتون اجازه‌ی تجربه‌ی زندگی تو کشورهای مختلف دنیا رو بهتون بده.

اغلب این شغل‌های دولتی برای کسایی امکان پذیره که تحصیلات دانگشاهی داشته باشند و یا به یک زبان خارجی آشنا باشیند. درخواست‌ها و موقعیت‌های شغلی تو این زمینه رو میشه به صورت آنلاین پیدا کرد.

میانگین درآمد: ۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار در ماه

 

۱۹) عکاس فریلنسر

عکاس حرفه‌ای شدن تو زمینه‌ی سفر و ماجراجویی و فروش عکس‌ها تو سراسر دنیا می‌تونه سال‌ها وقت بگیره. می‌تونید عکس‌هاتون رو تو چندتا سایت آپلود کنید و اگر کسی از عکس‌های شما خوشش اومد، در قبال پرداخت پول، بتونه از عکس‌های شما استفاده کنه. در نهایت عکس‌های شما می‌تونه توی مجله‌های، کتاب‌ها، کمپین‌ها یا وبسایت‌ها مورد استفاده قرار بگیره.

عکاسی در سفر - کار در سفر

عکاسی در سفر (کار در سفر)

راه اندازی تور آموزش عکاسی و فروش آنلاین آموزشی‌ها یک راه خوب دیگه برای کسب درآمد به عنوان یک عکاس هستش. اگر به مرور زمان مخاطبین خودتون رو پیدا کردید، می‌تونید به عنوان اینفلوئنسر پروژه‌ای استخدام بشید.

میانگین درآمد: ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار در ماه

 

۲۰) فروش محصولات به صورت اینترنتی

خرید و فروش از طریق سایتی مثل آمازون می‌تونه روش خوبی باشه و دیگه لازم نیست فروشگاه فیزیکی داشته باشید. البته در مورد این مورد باید تحقیق کنید.

میانگین درآمد: ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار در ماه (بستگی به محصول و کارایی محصول داره)

 

۲۱) نوازنده و یا هنرمند خیابونی

کسایی که استعدادی تو زمینه‌ی موسیقی یا هنرهای مختلف دارند، می‌تونند از کسب درآمد کنند، مخصوصا اینکه برای توریست‌ها جالب‌تره. جایی رو انتخاب کنید که رفت و آمد تا حدودی زیاده و تو اونجا می‌تونید هنر خودتون رو به نمایش بذارید. بعضی از شهرها نیاز به مجوز دارن تا بتونید هنرتون رو به نمایش بذارید پس اول تحقیق کنید و مطمئن بشید.

استعداد خاصی دارید؟ آکروبات، نقاشی، ساز زدن، آواز خوندن، رقص، حنا کاری و هر چیزی که می‌تونه برای مردم جالب باشه رو می‌تونید اجرا کنید.

میانگین درآمد: ۱۰ تا ۱۰۰ دلار در ساعت

 

۲۲) ایربی‌ان‌بی

ایربی‌ان‌بی (AirBnB) اسم سایتی که مردم می‌تونند از طریق اون خونه یا آپارتمان رزرو و اجاره کنند تا به جای اینکه برن به هتل. بعضی از مردم که خونه یا محلی برای اقامت دارند، توی این سایت قرار میدن تا درآمد مناسبی از این طریق به دست بیارند.

ایر‌بی‌اند‌بی - کار در سفر

ایربی‌ان‌بی

مراحل رزرو و کار کردن با این سایت تا حد ممکن به صورت اتوماتیک هستش تا نیازی به حضور فیزیکی شما نباشه.

میانگین درآمد: ۱۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار در ماه

 

۲۳)شغل‌های فصلی

رهنوردهای زیادی رو دیدم که دور دنیا سفر می‌کنند و به صورت فصلی کار می‌کنند. در واقع فصلی از سال رو کار می‌کنند تا درآمد داشته باشیند و بعد برای چندین ماه به سفر میرن.

از شغل‌های فصلی میشه به ساخت و ساز، معلم مدرسه، کارگران فصلی، متخصصین برق، کارکنان اسکی سواری و غیره اشاره کرد. این شغل‌ها بستگی به این داره که شما چه مهارتی دارید و یا تمایل به یادگیری کدوما رو دارید.

میانگین درآمد: درآمد بستگی به نوع شغل داره

 

۲۴) سپاه صلح یا سازمان‌های مردم‌نهاد

دوست دارید تجربه‌ی کمک به دیگران رو تو زندگیتون داشته باشید؟ پس کار داوطلبانه توی سپاه صلح (Peace Corps) یا سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO) رو امتحان کنید. فقط یادتون باشه که کار داوطلبانه در این موارد، معمولا تمام وقت هستند.

سپاه صلح

سپاه صلح

با این روش زندگیتون رو با تجربه‌های بیشتر و جدیدتری با ارزش‌تر می‌کنید و البته درآمد خیلی کمی هم داره. شما اعتماد به نفسی رو تو خودتون می‌سازید که باهر چالشی بتونید مقابله کنید، چرا که کار کردن خودش یک نوع چالشه.

میانگین درآمد: ۳۱۴ دلار در ماه به علاوه‌ی غذا و محل اقامت

 

۲۵) مارکتینگ یا روابط عمومی

و دوباره این کار هم چیزی نیست که بتونید تو زمان کمی یاد بگیرید. دلیلی داره که بعضی‌ها میرن مدرسه و تو زمینه‌ی مارکتینگ تحصیل می‌کنند. هرچند خودتون با مطالعه و دیدن آموزشی‌های مختلف و زیاد و تجربه‌ی کار کافی می‌تونید به این درجه برسید.

میانگین درآمد: ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار در ماه

 

۲۶) ویدیو بلاگر

سفر به دور دنیا و ساختن ویدیو یکی دیگه از شغل‌های رویایی و بعضی از مردم زندگی خیلی خوبی از این طریق دارند. به روش‌های مختلفی میشه تو این مسیر قدم برداشت، برای مثال: تبدیل شدن به یک یوتیوبر معروف یا ساختن ویدیوهای مختلف برای شرکت‌ها و تبلیغات توریستی و سفر و غیره.

برای ویدیو بلاگر شدن باید اطلاعات زیادی در مورد ویدیو، ادیت و اینترنت و مارکتینگ داشت تا بشه کار رو به بهترین شکل ممکن با در نظر گرفتن همه‌ی جوانب پیش برد.

میانگین درآمد: ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار در ماه

 

۲۷) پرستاری در سفر

برای اینکه پرستار بشید، اول باید دوره ببینید و مدرک پرستاری داشته باشید که حدودا ۲ تا ۴ سال در بعضی از کشورها طول می‌کشه.

وابسته به نوع وظیفه‌ی شما، گاهی اوقات شغل پرستاری می‌تونه مزایایی داشته باشه، برای مثال: درآمد بدون مالیات، محل اقامت رایگان، پوشش پزشکی، ماشین اجاره‌ای و موارد دیگه. آژانس‌های مسافرتی‌ای وجود دارند که بر اساس تخصصتون به شما کمک می‌کنند، تا تو کشور دیگه‌ای کار کنید.

میانگین درآمد: ۳۰ تا ۴۰ دلار در ساعت

 

۲۸) برنامه نویسی

اگر برنامه نویس هستید و تجربه و مهارت کافی دارید، می‌تونید در حین سفر کار کنید و به صورت فریلنس برای دیگران کار کنید و یا حتا مشتریان خودتون رو داشته باشید.

می‌تونید وبسایتی راه اندازی کنید و برای شرکت‌ها یا افرادی که نیاز به برنامه یا وبسایتی دارند، سفارش کار بگیرید.

میانگین درآمد: ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار در ماه

 

۲۹) دستیار مجازی

با پیشرفت تکنولوژی و تمایل داشتن به نیروی کاری کمتر برای کاهش هزینه‌ها، کسب و کارها به طور سعودی دنبال استخدام کسایی هستند که بتونن از خونه کار انجام بدن. بعضی از کارها هستند که دستیار شخصی نمی‌تونه از راه دور انجام بده.

برنامه ریزی شکبه‌های اجتماعی، پاسخ به مشتری‌ها، مدیریت تقویم و هر نوع کاری که توسط یک دستیار مجازی می‌تونه انجام بشه.

میانگین درآمد: ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در ماه

 

۳۰) مشاور حرفه ای

آیا تو زمینه‌ی کاری خودتون حرفه‌ای هستید؟

کار کردن به عنوان مشاور حرفه‌ای برای شرکت‌ها ممکنه راه شما برای دورکاری باشه. مشاورین در پروژه‌های کوتاه مدت، با آموزش مناسب کارمندان به رشد کسب و کار به شیوه‌ی بهتری کمک می‌کنند.

برای مثال: آموزش کسب و کاری که چطور از شبکه‌های اجتماعی به طور موثر و مفید استفاده کنند و یا چطور بیشتر سازگار با محیط زیست بشن. به طور کلی به این دسته از افراد پول داده میشه تا تخصص خودشون رو به اشتراک بذارن.

میانگین درآمد: بستگی به نوع کار

 

۳۱) ویزای کاری تعطیلات

ویزای کاری تعطیلات یک مجوز اقامت مخصوصی است که به شخص اجازه میده به طور قانونی تو یک کشور خارجی کار کنه تا علاوه بر پولی که داره، با کار کردن منبع مالی دیگه‌ای هم به دست بیاره. معمولا برای این نوع کارها به دنبال افراد ۱۸ تا ۳۰ سال هستند و شرایط مورد نیاز بر اساس کشورهای مختلف، متفاوته.

بعضی از مقصدهای محبوب کاری برای تعطیلات میشه به استرالیا، کانادا، نیوزلند، فرانسه، ایرلند و سنگاپور اشاره کرد. در فصل تعیطلات مدرسه، دانش آموزان برای این نوع ویزا اقدام می‌کنند تا قبل از برگشتن به کشور خودشون و پیدا کردن یک کار دائمی، برای مدتی به کشوری سفر و کار کنند.

میانگین درآمد: بستگی به نوع کار داره

 

حرف آخر

حقیقت اینه که هیچ راه آسونی برای کار در سفر و پول در آوردن، بدون داشتن مهارت، تعهد به زمان و تجربه وجود نداره. دنیا این مدلی کار نمی‌کنه. پس باید برای کار در سفر خودتون رو آماده کنید.

یک شغل رویایی اغلب چند سال طول میکشه به درآمد زایی برسه و نیاز به تلاش و فداکاری خیلی زیادی داره. اگر پشتکار و انگیزه‌ی کمی دارید، نمی‌تونید تو این زمینه موفق بشید.

کسایی که هم کار می‌کنند هم سفر، تو یک شب به اینجا نرسیدند. مدت زمان زیادی رو صرف تلاش کردن، انرژی گذاشتن و فکر کردن به ایده‌های مختلف گذاشتند.

امیدوارم بتونید شغل مورد نظرتون رو پیدا کنید و اگر پیدا کردید، سعی کنید با انگیزه، تلاش و انرژی خوبی براش وقت بذارید تا تو زمینه‌ی کاری خودتون، بشید جزو بهترین‌ها.

از همین الان به فکر مسیر زندگیتون باشید چون چیزی که الان دوست دارید، با چند سال تلاش بهش می‌رسید. پس اگر به دنبال کار در سفر هستید باید از مهارت‌های خودتون استفاده کنید یا مهارت‌های جدیدی یاد بگیرید.

 

منبع: expertvagabond | ترجمه و ویرایش: کوچنورد

موارد دیگر

دیدگاه خود را بنویسید