خانه بقا در طبیعتتکنولوژی برنامه‌ی افلاک‌نمای استلاریوم (Stellarium)

برنامه‌ی افلاک‌نمای استلاریوم (Stellarium)

توسط حمیدرضا اردکانی
برنامه‌ی افلاک‌نمای استلاریوم (Stellarium)

برنامه‌ی افلاک‌نمای استلاریوم

استلاریوم یه برنامه متن باز (Open Source) افلاک‌نماست، که به شما آسمون واقعی رو بصورت سه بعدی نشون میده، که درست همون چیزیه که با چشم غیر مسلح، تلسکوپ یا دوربین دوچشمی می‌تونید تو آسمون شب ببینید.

اگه قصد دارید با کامپیوتر دنبال ستاره، صورت فلکی یا اجرام آسمونی دیگه‌ای بگردید، این برنامه به شما کمک می‌کنه تا اجرام آسمونی رو راحت پیدا کنید. می‌تونید ستاره‌ها، صورت‌های فلکی، منظومه‌ها و بقیه اجرام آسمونی حتی ماهواره‌ها رو جستجو کنید و با کلیک کردن روی اونا، اطلاعاتشونو ببینید و بیشتر در موردشون بخونید.

برنامه استلاریوم

برنامه استلاریوم

این برنامه می‌تونه برای پیدا کردن جهت تو طبیعت بهتون کمک کنه، به اینصورت که با پیدا کردن ستاره قطبی، صورت فلکی ذات الکرسی و ستاره‌های هفت‌اورنگ که جزوی از دب اکبر هست و با روشهای جهت‌یابی از طریق ستاره‌ها (که توی پستای سایت هم هست) مسیرتون رو به راحتی پیدا می‌کنید .

برنامه استلاریوم (Stellarium) علاوه بر نسخه دسکتاپ نسخه اندروید و آیفون هم داره و یکی از بهترین برنامه‌ها تو زمینه اجرام آسمونی محسوب میشه. (برنامه استلاریوم برای سیستم عامل‌های لینوکس و مک هم قابل دسترسه).

پس زمینه برنامه، آسمون شب رو بر اساس موقعیت مکانی و زمانی محل مورد نظرتون نشون میده. همچنین می‌تونید تو  زمان حرکت کنید و وضعیت آسمونو تو گذشته و آینده به راحتی نگاه کنید.

از این برنامه می‌تونید  ستاره قطبی رو پیدا کنید و بعد با موقعیت مکانی‌ای که برنامه بهتون میده، اونو راحت‌تر تو آسمون شب پیدا کنید.

اندروید | آیفونویندوز ۳۲ | ویندوز ۶۴ | مک | لینوکس ۶۴ | لینوکس (سورس) | PDF

 

ترجمه و ویرایش: کوچنورد

موارد دیگر

دیدگاه خود را بنویسید